a

GreenPeace

Este o organizaţi...
website cu detalii

Finala .Campion 2009

În perioada 26-29 aprilie 2009, la Bran, a avut loc ...
website cu detalii

Urmaşii lui Moisil

A IX a ediţie a Concursulu......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Sugestii privind stabilirea tematicii

Tematica abordată de profesori trebuie să ţină seama de vârsta elevilor, de stadiul lor de dezvoltare în procesul de formare a personalităţii.

Propunem câteva sugestii de teme propuse spre dezbatere clasei de elevi:

  • profesorul trebuie să abordeze orice temă propusă de elevi sau pe care ar intui că o doresc spre dezbatere;
  • sunt recomandate ca tematică lecţiile care abordează problemele vârstei caracteristice clasei de elevi, problemele realităţii sociale şi ale lumii contemporane;
  • tratarea diferenţiată şi individualizată a fiecarui elev ca un caz particular şi distinct;
  • temele propuse trebuie să vizeze nu numai prezentul ci şi perspectiva iar unele teme complexe vor fi reluate în forme noi;
  • abordarea tematicii din perspectiva cunoaşterii sistematice, continuă şi cu folosirea instrumentelor şi metodelor ştiintifice privind personalitatea elevului din perspectivă biologică, psihologică şi socială;
  • a se evita mimetismul (copierea sau imitarea unor teme de la clasele paralele sau de la alte clase), supradimensionarea volumului de idei şi date ce urmează a fi puse în atenţia elevilor;
  • ireductibilitatea copilului la adult, respectiv înţelegerea faptului că un copil nu este un adult în miniatură ci are nevoi specifice şi modalităţi diferite de înţelegere şi relaţionare;
  • tematica abordată trebuie să vizeze două aspecte esenţiale ale muncii educative: pe de o parte, elaborarea unui diagnostic (o situaţie, o stare de fapt) iar pe de altă parte prognostic (un posibil traseu de evoluţie);