a

GreenPeace

Este o organizaţi...
website cu detalii

Finala .Campion 2009

În perioada 26-29 aprilie 2009, la Bran, a avut loc ...
website cu detalii

Urmaşii lui Moisil

A IX a ediţie a Concursulu......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul i.Autocunoaştere şi dezvoltare personală

Strategii educaţionale

În activităţile de consiliere, o mare importanţă o are dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere şi autoevaluare a elevului.

Necunoaşterea, subevaluarea sau supraevaluarea posibilităţilor proprii poate conduce la o orientare greşită de către profesor sau la o alegere nepotrivită a elevului, ambii parteneri rămânând cu un sentiment de neîmplinire.

Ora de consiliere oferă elevului posibilitatea de a fi tratat ca un partener, activitatea educaţională fiind recunoscută şi acceptată. Reuşita sau eşecul este rezultatul unei colaborări. Niciunul dintre parteneri nu-şi asumă singur meritele sau vinovăţia.

Încercăm să oferim câteva exemple de strategii care ar putea să-i ofere acestei relaţii conotaţiile dorite de dumneavoastră.

“Codul vieţii”, propus de Georges Grinda în lucrarea “Pour l’enfant” (”Pentru copil”), poate oferi o imagine clară a relaţiei care trebuie să existe între profesor şi elev.

  • Copilul este o persoană în devenire: eu îl respect.
  • Copilul este curios: eu discut cu el.
  • Copilul se minunează: eu îl conduc să caute frumosul.
  • Copilul vrea să-şi afirme personalitatea: eu îl ajut să se cunoască.
  • Copilul caută un model: eu îi ofer un exemplu.
  • Copilul descoperă corpul său: eu îi arat că sănătatea este o forţă.
  • Copilul se îndoieşte de el: eu apreciez ceea ce face el.
  • Copilul vrea să fie independent: eu îl invit să fie responsabil.
  • Copilul nu se cunoaşte decât pe sine: eu îl invăţ şi altele.
  • Copilul are nevoie de un ideal: eu îl ajut să dea un sens vieţii sale.

Elevul poate să se confrunte cu situaţii problemă dacă:

  • şi-a creat o o percepţie greşită,
  • are predispoziţii pentru eşec,
  • se autodepreciază,
  • nu realizează un inventar corect al resurselor disponibile,
  • nu găseşte în profesor un partener şi un confident.