a

GreenPeace

Este o organizaţi...
website cu detalii

Finala .Campion 2009

În perioada 26-29 aprilie 2009, la Bran, a avut loc ...
website cu detalii

Urmaşii lui Moisil

A IX a ediţie a Concursulu......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul v.Calitatea stilului de viaţă

Modalităţi de intervenţie ale cadrului didactic

Dincolo de simpla eliberare a unor substanţe chimice(ca adrenalina sau corticoizii) în corpul uman, stresul activează intens trei tipuri de emoţii: depresia, anxietatea, furia sau agresivitatea.

Propunem ca modalităţi de intervenţie pentru aceste cazuri următoarele situaţii:

1. Depresia:

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
- acceptă umilinţa;
- reacţii de detaşare;
- îndură fără să acţioneze.
- înlăturarea stării de tristeţe;
- vizita unui prieten drag.
prăbuşirea dispoziţiei - o implicare într-un program educativ;
- crearea unor ocazii plăcute pentru subiect;
- eliminarea factorului denumit „oboseală cronică”.
pierderea interesului - reactivarea elementelor care stârneau interesul (hobby-uri);
- implicare activă în diferite situaţii;
- proiecte de grup;
- asumarea unor responsabilităţi, roluri la nivel de grup.
viaţa cu „încetinitorul”, senzaţia de hibernare, disfuncţionalităţi de natură biologică, tulburări de somn - eliminarea factorului numit „rutină” prin activităţi inedite;
- activizarea vietii de zi cu zi, vizite, cercuri;
- realizarea unui program zilnic mai vioi.

2. Anxietatea:

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
- trăieşte permanent cu teamă şi nelinişte;
- se simte tensionat.
- implicarea în activităţile şcolare/extraşcolare care să-i dezvolte funcţia vorbirii;
- implicare în proiecte cu rol de decizie (persoana care trebuie să hotărasca).
schimbarea comportamentului - diminuarea stării de discomfort psihic;
- activităţi relaxante, de preferinţă extraşcolare;
- încurajare permanentă, din partea profesorilor, a clasei, a familiei, a prietenilor;
- diminuarea senzaţiei de „hipervigilenţă” prin activităţi de consiliere individuală;
- includerea în activităţi/proiecte care îi conferă senzaţia de bucurie, lucru în echipă, acceptare.

3. Furia sau agresivitatea

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
Manifestări comportamentale agresive verbale sau fizice - consiliere individuală/familială pentru a descoperi cauzele ce determină aceste comportamente;
- asumarea unor roluri de coordonator, lider, şef.