Modalităţi de intervenţie ale cadrului didactic
a. Realizarea unei pregătiri psihologice a elevului privind alegerea şcolii/profesiunii:
- îi dezvoltă elevului interesele cognitive şi aspiraţiile profesionale;
- îi formează noţiuni ştiintifice;
- îi formează deprinderi intelectuale şi practice;
- îl educă motivele pozitive ale învăţăturii;
- îl ajută să-şi exerseze înclinaţiile şi aptitudinile.
b. Familiarizarea elevului cu anumite şcoli/meserii:
- informaţii (despre reţeaua şcolară/cariera profesională);
- consultaţii cu dirigintele/familia, specialişti;
- alternative privind decizia (singur/ cu ajutor);
- stabilirea traseului educaţional (şcoala) şi a profesiei (cursuri, calificare, perfecţionare);
c. Înlăturarea factorilor de indecizie sau de alegere greşită:
- lipsa informaţiilor/informării, a preocupării;
- teama de eşec;
- tendinţa de amânare a deciziei.
d. Realizarea unui calendar OSP pentru întreg anul şcolar:
- sondaj de interese pentru elev şi părinţi de opţiune şcolară şi profesională;
- acordarea sfatului de orientare şi definitivarea opţiunii elevului;
- simularea condiţiilor de concurs.
|
|