a

GreenPeace

Este o organizaţi...
website cu detalii

Finala .Campion 2009

În perioada 26-29 aprilie 2009, la Bran, a avut loc ...
website cu detalii

Urmaşii lui Moisil

A IX a ediţie a Concursulu......
website cu detalii


Modulul i Modulul ii Modulul iii Modulul iv Modulul v  

Modulul iii.Managementul informaţiei şi al învăţării

Modalităţi de intervenţie ale cadrului didactic

Situaţia elevului Intervenţia profesorului
nu-şi gestionează bine timpul - alcătuirea unui orar al zilei cu clasa;
- realizarea curbei de efort intelectual cu clasa.
nu este motivat pentru învăţare - discuţii cu elevii olimpici pe teme ca: stiluri de învăţare, managementul timpului etc.
- elaborarea unor proiecte (individuale/în grup) pentru îmbunătăţirea rezultatelor şcolare;
- discuţii cu profesorii/familia pentru analiza situaţiei.
nu este hotărât asupra opţiunilor şcolare/profesionale ulterioare - aplicarea chestionarelor de interese profesionale;
- elaborarea unor liste cu eventuale opţiuni şcolare/ profesionale;
- dezbateri pe teme multiple privind traseul educaţional;
- dezbateri la nivel de colectiv cu „personalităţi” în diferite domenii de activitate.
nu cunoaşte metodologia pentru examen - analiza ofertelor educaţionale cu elevii si familia;
- conceperea unor aplicaţii practice cu privire la modalitatea de completare/ realizare a unor fişe de înscriere sau recomandare.
nu ştie să realizeze documente privind orientarea profesională - realizarea şi completarea unor CV-uri, şi întocmirea la nivelul clasei a unei scrisori de intenţie/motivare pentru o aplicaţie anume;
- realizarea unor proiecte/profiluri manageriale.
nu ştie să realizeze proiecte/aplicaţii pentru anumite situaţii manageriale - concepe aplicaţii şi proiecte de finanţare sau formare;
- realizează jocuri de rol pentru situaţii manageriale concrete.
nu cunoaşte aspectele teoretice ale conceptului de” învăţare” - dezbateri pe tema „învăţarea” permanentă/activă;
- analiza aspectelor teoretice şi practice a conceptului de „management eficient în învăţare”.
nu a descoperit rolul şi importanţa utilizării TIC în activitatea de învăţare - iniţiază proiecte pe diferite teme de consiliere care să aibă ca resursă aspectul informatic (proiecte, pagini web, site-uri etc);
- accesarea portalurilor şi selectarea informaţiilor utile prezente în traseul educaţional al elevului;
- realizarea unor pagini web, site-uri educaţionale etc.