Situaţia elevului |
Intervenţia profesorului |
nu-şi gestionează bine timpul |
- alcătuirea unui orar al zilei cu clasa;
- realizarea curbei de efort intelectual cu clasa. |
nu este motivat pentru învăţare |
- discuţii cu elevii olimpici pe teme ca: stiluri de învăţare, managementul timpului etc.
- elaborarea unor proiecte (individuale/în grup) pentru îmbunătăţirea rezultatelor şcolare;
- discuţii cu profesorii/familia pentru analiza situaţiei. |
nu este hotărât asupra opţiunilor şcolare/profesionale ulterioare |
- aplicarea chestionarelor de interese profesionale;
- elaborarea unor liste cu eventuale opţiuni şcolare/ profesionale;
- dezbateri pe teme multiple privind traseul educaţional;
- dezbateri la nivel de colectiv cu „personalităţi” în diferite domenii de activitate. |
nu cunoaşte metodologia pentru examen |
- analiza ofertelor educaţionale cu elevii si familia;
- conceperea unor aplicaţii practice cu privire la modalitatea de completare/ realizare a unor fişe de înscriere sau recomandare. |
nu ştie să realizeze documente privind orientarea profesională |
- realizarea şi completarea unor CV-uri, şi întocmirea la nivelul clasei a unei scrisori de intenţie/motivare pentru o aplicaţie anume;
- realizarea unor proiecte/profiluri manageriale. |
nu ştie să realizeze proiecte/aplicaţii pentru anumite situaţii manageriale |
- concepe aplicaţii şi proiecte de finanţare sau formare;
- realizează jocuri de rol pentru situaţii manageriale concrete. |
nu cunoaşte aspectele teoretice ale conceptului de” învăţare” |
- dezbateri pe tema „învăţarea” permanentă/activă;
- analiza aspectelor teoretice şi practice a conceptului de „management eficient în învăţare”. |
nu a descoperit rolul şi importanţa utilizării TIC în activitatea de învăţare |
- iniţiază proiecte pe diferite teme de consiliere care să aibă ca resursă aspectul informatic (proiecte, pagini web, site-uri etc);
- accesarea portalurilor şi selectarea informaţiilor utile prezente în traseul educaţional al elevului;
- realizarea unor pagini web, site-uri educaţionale etc. |