0232.211.826 licinfoiasi@liis.ro

FOTOGRAFIE & GRAFICĂ DIGITALĂ

Fotografia artistică înseamnă, în primul rând, viziune, creativitate, imaginație și estetică a frumosului. Înseamnă să pictezi cu lumină. Înseamnă să spui povești în imagini și să comunici trăiri autentice, construind un cadru armonios și spectaculos în același timp.
Arta digitală sau arta computerizată (uneori artă pe calculator) reprezintă toate activitățile creative bazate pe utilizarea de informații (tehnologia calculatorului) care au ca rezultat opere de artă în format digital. Deși termenul poate fi aplicat operelor de artă create inițial prin folosirea altor medii sau prin scanare, arta pe calculator se referă întotdeauna la operele de artă care au fost modificate prin intermediul unor programe de calculator (software).
Andreea-Miruna Mocanu, clasa 9F, Grafică digitală (Ilustrații Manga și Anime)
# #

...

# #

...

# #

...

# #

...

# # #

...

# #

...

# # #

...

# # #
Ioana Plugaru, clasa 9E, Grafică digitală
# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

Matei Mocanu, clasa 11B, Fotografie înscenată (Trucaj)

Elev al liceului nostru din clasa a V-a, Matei descoperă magia editării imaginilor.

...

„Pasiunile se nasc mai mereu din joacă, joacă de copil. Vezi o fotografie, un tablou, un banner, o față și începi să râzi. Râzi din tot sufletul, dar dacă te întreabă cineva de ce râzi, nu știi să-i răspunzi exact. Râzi pentru că te bucură ceea ce vezi. Asociezi apoi o imagine dintr-o poză, cu o imagine întâlnită în cu totul alt loc, îi dai puțină culoare, o luminezi și reușești să faci ceva nou, mult mai haios. Și, din nou râzi cu toată ființa. Arăți unui prieten ce a ieșit din joaca și imaginația ta și îi stârnești și lui bucuria. Râzi împreună cu el, descătușat. Continui să combini imagini și să te bucuri alături de ceilalți... Așa începe pasiunea, din dorința de a oferi mai multă încântare celor care îți admiră încercările.”- Matei Mocanu, 5. XII. 2021

# #

...

# #

...

# #

...

# #

...

#
Andrei-Ilie Bîzgu, clasa 11D, Grafică digitală - Afiș publicitar
# # #

...

# # #

...

# # #
Ioana Teodorescu, clasa 8B, Grafică digitală, Fotografie înscenată (Trucaj), Animație
# #

...

# # # #

...

Arin Donciu, clasa 11C, Grafică/caricatură digitală

Din clasa a V-a, a participat constant la concursuri locale și județene de arte plastice, secțiunea grafică, obținând premii. În mai 2019, participă cu lucrări, alături de caricaturiști profesioniști, la Salonul Internațional de Caricatură POPA'S ÎNTR-UN ZÂMBET DE COPIL, ediția a XI-a.

# # # #

...

# # # #

...

# # #

...

# # # #

...

# # # #

...

# # #
Nicolas Nastasa, clasa 11B, Grafică digitală (Ilustrații Manga și Anime)
# # # #

...

# # #
Gabriela-Valeria Tumuruc, clasa 11E, Grafică digitală
# # #

...

Claudia Toma, clasa 11D, Grafică digitală

Elevă a liceului nostru din clasa a V-a, Claudia a lucrat o perioadă în tehnicile clasice, descoperind mai apoi pasiunea pentru grafica digitală.

# # #

...

# # #

...

# # #
Ana-Maria Panțiruc, clasa 11D, Grafică digitală
# # #

...

# # #

...

# # #
Ionuț-Alexandru Radu, clasa 10A, Grafică digitală
# # #

...

# #
Loredana Guia, clasa 11D, NFT
# #
Matteo George Iacomi, clasa 8B, NFT
# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

Robert Pătrășoaie, clasa 8B, NFT și Editare digitală
# # # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #
Diana Burcovschi, clasa 8A, Grafică digitală
# # # #
Zglobiu Robert-Ioan, Fotografie
În luna mai 2021, Robert a obținut PREMIUL al III-lea, la Concursul Național de Fotografie „TRASEE ÎN ALB-NEGRU ȘI COLOR”, ediția a XVII-a.
# #

...

# #
La Concursul Național de Fotografie „TRASEE ÎN ALB-NEGRU ȘI COLOR”, ediția a XVII-a, au participat cu lucrări și următorii elevi:
Rugină Catinca Mateea, clasa 12A, Fotografie
# # #
Iuga Răzvan Vasile, clasa 12E, Fotografie
# # #
Alin-Gabriel Motricala, clasa 12B, Grafică vectorială
# # # # #
Daria Rusu, Grafică digitală (Ilustrații Manga și Anime)
# # # #

...

# # #

...

# # #

...

# # #

...

# #

...

# # #

...

# # # #

...

# # # #

...

# # # #

...

# # # #

...

ACTIVIATE DE CONȘTIENTIZARE - Deşeurile afectează ecosistemele şi sănătatea noastră

Poluarea atmosferică, schimbările climatice, contaminarea solului şi a apei...

Gestionarea neadecvată a deşeurilor contribuie la schimbările climatice şi la poluarea atmosferică şi afectează direct numeroase ecosisteme şi specii.

Depozitele de deşeuri, considerate a fi metoda de ultimă instanţă în ierarhia referitoare la deşeuri, eliberează metan, un gaz de seră foarte puternic, care este asociat cu schimbările climatice. Metanul este format de microorganismele prezente în depozitele de deşeuri din cauza deşeurilor biodegradabile precum alimentele, hârtia şi deşeurile provenite din grădini. În funcţie de modul în care sunt construite, depozitele de deşeuri ar putea, de asemenea, să contamineze solul şi apa.

Deşeurile afectează ecosistemele şi sănătatea noastră

Unele ecosisteme, precum cele marine sau de coastă, pot fi grav afectate de gestionarea necorespunzătoare a deşeurilor sau de aruncarea acestora. Deşeurile marine reprezintă un motiv din ce în ce mai mare de îngrijorare, şi nu doar din motive estetice: faptul că animalele rămân prinse în aceste deşeuri, precum şi ingerarea acestora constituie ameninţări grave pentru multe specii marine. Deşeurile au şi un impact indirect asupra mediului. Orice nu se reciclează sau nu se recuperează din deşeuri reprezintă o pierdere de materii prime şi de alţi factori de producţie utilizaţi în cadrul lanţului, respectiv în etapele de producţie, transport şi consum al produsului. Impacturile asupra mediului în lanţul ciclului de viaţă sunt semnificativ mai mari decât cele care apar exclusiv în etapa gestionării deşeurilor.

Direct sau indirect, deşeurile ne afectează sănătatea şi bunăstarea în numeroase moduri: gazul metan contribuie la schimbările climatice, poluanţii atmosferici sunt eliberaţi în atmosferă, sursele de apă potabilă sunt contaminate, culturile cresc pe terenuri contaminate, iar peştii ingerează substanţe chimice toxice, după care ajung în farfuriile noastre.

Activităţile ilegale, precum aruncarea, arderea sau exporturile ilegale au, de asemenea, un rol, însă este dificil să se estimeze amploarea acestor activităţi sau a impacturilor lor.

Material preluat din:

Link: Europa.eu/ semnale de mediu

Pe tema poluării atmosferice, schimbărilor climatice, contaminarea solului şi a apei și modul în care acestea afectează ecosistemele şi sănătatea noastră, elevii din clasa a 8-a C au realizat lucrări inedite. (Editare digitală - Trucaj)

# # #

...

# # #

...

# # #

...

# # # #

...

# # #

...

# # #
Ignat Ionuț-Sebastian, Fotografie
# # #

...

# # #